Ovitax

 

Diagnosticare electronica

 

În service-ul companiei noastre se utilizează un scanner Bosch KTS 540 care permite diagnoza prin vizualizarea semnalelor transmise de senzori la computerul autoturismului. Aparatul asigură şi funcţia de multimetru şi oferă informaţii privitoare la schema de montaj, scheme electrice, testarea componentelor. Folosind diagnosticarea electronica se optimizeaza procesul de reparatie, optimizare care se reflecta si in costurile reparatiei deoarece permite identificarea CAUZEI defectiunii, cauza care nu impune neaparat o piesa(e) defecta de inlocuit, ci stabileste pasii care trebuie urmati prin folosirea unui tabel de erori si o verificare a intregului traseu-circuit, existand posibilitatea aparitiei unor defecte pe traseu(intreruperi pe circuitul electric, piese conexe care nu functioneaza la parametri etc)

Pot fi diagnosticate şi vizualizate semnalele următoarelor grupe de sisteme:


         -amestecul si aprinderea
         -sistemele de siguranta(ABS,ASR)
         -injectia
         -cutia de viteze

         -sistemele conventionale de confort(aer conditionat,inchidere centralizata etc)

         -intervalul de service
         -instrumente bord       

 

Prin intermediul acestui sistem se permite intervenţia electricianului auto exact la locul defecţiunii, fără a exista pericolul deteriorării sau dereglării sistemelor conexe. Timpul în care maşina este reţinută în service se micşorează, datorită sigurantei si rapiditatii in stabilirea diagnosticului si in monitorizarea lucrarilor de reparatie necesare.

Sistemele autovehiculelor contemporane functioneaza pe baza coordonarii date de catre computerul de bord al vehiculului. Pentru constatarea defectiunilor sau a erorilor aparute in functionarea autovehiculului se utilizeaza testerul mobil. Autovehiculele moderne utilizeaza un sistem de senzori care transmit computerului de bord informatii despre starea diferitelor sisteme (in principal informatii referitoare la starea motorului), iar aceste informatii pot fi accesate cu ajutorul testerului, pentru a fi remediate ulterior de catre electricianul-electronistul auto.
Practic, testerul (care nu este altceva decat un computer care are inscrise in memorie date furnizate de catre producatorul de autovehicule) se conecteaza la mufa speciala a autovehiculului, iar, in functie de marca si tipul vehiculului se pot vizualiza aceste defectiuni (baza de date din memoria scannerului trebuie sa fie cat mai detaliata). Dupa aceasta operatiune se remediaza de catre mecanic defectiunile aparute, iar in urma remedierii, la verificare, senzorii vor arata functionarea normala a sistemelor autovehiculului.